niedziela, 27 listopada 2016

Zielony koktajl- bogactwo witamin

Zielone koktajle warto wprowadzić do swojej diety, ponieważ są lekkostrawne i odżywcze, mogą stanowić samodzielny posiłek. Zawierają dużo błonnika i białka. Szpinak ma właściwości przeciwnowotworowe, jest również bogaty w magnez, potas, żelazo i kwas foliowy. Kiwi podobnie jak szpinak zawiera dużo potasu i reguluje prace układu pokarmowego. Jabłka zaś zapobiegają zaparciom. Natomiast banan wspomaga układ nerwowy oraz odżywia i regeneruje nasz organizm. Połączenie tych składników z wodą i miodem jest źródłem pozytywnej energii na cały dzień! :)
Składniki:
  • 2 garście szpinaku
  • 1 banan
  • 2 kiwi
  • 2 jabłka
  • 2 szklanki wody
  • 2 łyżki miodu




Przygotowanie:
1. Szpinak umyć, osuszyć. Banany i kiwi obrać ze skórki, pokroić w plasterki. Jabłka umyć, pokroić w ćwiartki, usunąć gniazda nasienne. 
2. Wszystkie składniki włożyć do wysokiego naczynia, wlać wodę, dodać miód i zmiksować.

29 komentarzy:

  1. Ostatnio podobne połączenie wykonałam, wyglądało dosyć nieapetycznie, ale smakowało dobrze ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę spróbować.. wyglada calkiem.. moze pomoze troszeczke :-D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam za sobą tydzień picia rano, na czczo koktajli różnych, różnistych. Tego typu jak wspomniany wyżej też. Po tym tygodniu mogę stwierdzić z całą stanowczością, ze nieco zmalał mi brzuch i czuje się bardziej energiczna. Nie wiem czy schudłam czy nie, bo się nie ważyłam, ale na pewno ciut ubyło mnie w talii :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa jestem, czy można go pić w sytuacji stanu zapalnego żołądka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można, ale z reguły jest to sprawa indywidualna i u każdego objawy dyspeptyczne mogą się pojawić po różnych produktach, więc zalecam spróbować od mniejszych porcji :)

      Usuń
  5. Ile razy dziennie trzeba go pić? I mozna cos jeszcze jeść oprócz picia tego koktajlu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wystarczy raz dziennie zamiast jednego posiłku :)

      Usuń
  6. Mozna zrobik koktajl wieczorem a wypic rano ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. raczej nie, bo się rozwarstwi

      Usuń
    2. Koktajle najlepiej pić świeżo zrobione, te ze szpinakiem i bananem dodatkową - oprócz utraty wartości jak również rozwarstwienia stają się nieapetyczne dla oka - zmieniają kolor na hmmm.... - zgniły :(

      Usuń
    3. Ja robiłam często wieczorem by rano wypić oczywiście były warstwy ale wystarczyło wstrząsnąć i był smaczny

      Usuń
  7. Kiedy najlepiej wypic koktajl rano czy wieczorem ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tak calkiem , owocow nie powinno sie jesc wieczorem, mimo tego ze sa zdrowe , sa tez slodkie. Cukier szybko podnosi poziom glukozy we krwi, dzieki czemu mamy duzo energii, niestety cukier jest szybko trawiony, poziom energi spada i czujemy ssanie w brzuchu.Owoce rowniez powoduja wzdecia oraz nadmierna ilosc gazow co zmniejsza komfort snu. Wiec pani Danuto prosze nie pisac ze obojetnie.

      Usuń
  8. A czym moglabym zastąpić kiwi, ponieważ jestem uczulona na ten owoc choć bardzo go lubię. I czy wogóle z innym owocem będzie miał również tak dobroczynne działanie?

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy to składniki na jedna porcję?

    OdpowiedzUsuń
  10. A czym zastąpić miód? Niestety alergia

    OdpowiedzUsuń
  11. Piję od dwóch tygodni takie i podobne koktajle rano zamiast śniadania. Niestety nie chudnę. Dodam nie jem mięsa i wędlin od 2 tygodni. Co robić? Jak poskromić apetyt? Kupiłam wyciskarkę ale sok mi sam nie wystarcza. POMOCY.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Założyć dzienniczek i sprawdzać ile spożywa się kalorii na dobę :)

      Usuń
  12. Ja zaczelam pic ten koktail, jest wspanialy

    OdpowiedzUsuń
  13. A czy może być szpinak mrożony?

    OdpowiedzUsuń
  14. A co można dać zamiast banana bo nie lubie bananów

    OdpowiedzUsuń
  15. a blenderem można zmiksować

    OdpowiedzUsuń